bel ons + 31 (0)85 065 7210 | mijn ST inlog

Er is groot probleem voor consultancy & advisory bedrijven , de komende jaren, en er gebeurt weinig...

Consultants in adviesbedrijven werken elke dag onder hoge druk op projecten bij klanten, hebben strakke deliverables en deadlines met veel verantwoording. Klanten optimaal dienen met hun expertise is hun doel. Ze herkennen hierdoor niet genoeg de vragen, klachten, frustraties, problemen, kansen, behoeften en innovaties die zij tijdens hun werk tegenkomen.

Hierdoor gaat waardevolle grass-roots informatie verloren. Als zo'n beetje 80% van alle medewerkers van je bedrijf dagelijks met klanten werken en als zij des cruciale informatie niet herkennen, uitvragen en registreren levert dit grote bedreigingen op voor de continuiteit van de ondernemning. Dit heeft aanzienlijke gevolgen:

  1. Verlies van klantinformatie: Belangrijke inzichten en feedback van klanten worden niet vastgelegd, waardoor er een gebrek aan nauwkeurige en tijdgebonden oplossingen is. Je loopt altijd achtert de feiten aan.
  2. Misgelopen kansen: Mogelijkheden om klanten beter en effectiever te helpen met het halen van hun doelen, worden gemist. Dit leidt tot veel gemiste waarde creatie, en commerciele groei kansen. 
  3. Slechte samenwerking: Directie, Marketing-, en business development missen de praktijkfeedback die essentieel is voor hun werk, aangezien zij niet op de werkvloer aanwezig zijn.
  4. Vertrouwen en relatiebeheer: Het niet direct kunnen inspringen op vragen, issues, behoeften en oplossingen in het moment,  door relevante links en doc's van waardevolle resources te delen, vermindert de waarde van de klantrelatie. Het zijn gemiste kansen om klanten te helpen en vertrouwen te verstevigen.

Consequenties zijn niet te overzien:

  • Verlies van concurrentievoordeel: Bedrijven die consultants niet de tijd, skills en tools geven om waardevolle informatie te delen, en ideeen om klanten verder te helpen, niet herkennen, en bespreken en vastleggen, missen kansen om hun concurrenten voor te blijven.
  • Verlies van klanten: Klanten kunnen naar concurrenten overstappen die beter inspelen op hun behoeften en problemen.
  • Lagere omzet: Het niet herkennen van problemen en behoeften en niet kunnen vertalen van deze 'koopsignalen' leidt direct tot gemiste kansen om klanten te helpen en omzet groei.
  • Brain drain: ontevreden medewerkers, hoog verloop: Frustratie bij consultants omdat ze niet ervaren dat ze optimaal kunnen werken om klanten te helpen, minder worden gewaardeerd, leidt tot verloop. 
  • Beperkte groei: Beperkte mogelijkheden om nieuwe diensten, producten te ontwikkelen en innoveren, die inspelen op klantbehoeften.

Ontketen je klant centrische mindset en bevrijd jouw skills! Transformeer naar Next Level Trusted Advisor

 

 

TRUSTED ADVISOR MASTERY TRAINING 

 

DIRECT INSCHRIJVEN

TRUSTED MENTORED SELLING EXPERT

 Versterk je klant centrische mindset zodat je ongehinderd je skills kunt inzetten om je klanten optimaal te dienen. Voor consultants en managers die werken als trusted advisor, om 'Trust' en langdurige klantrelaties te ontwikkelen.

Locatie & Data

Sept en Okt 2024

zuidas

Amsterdam

Training format

Klassikaal: 4 dagen

interactief

12 deelnemers

Investering

€ 2.995,- PP

excl. btw

vraag groepstraining aan

TRAINING OMSCHRIJVING

Een echte Trusted Advisor begrijpt de business en sector van zijn klant door en door en voegt waarde toe bij elk contact, met inzichten en adviezen. De noodzakelijke mindset en vaardigheden om een Trusted Advisor te worden, draaien vooral om klantgerichte overtuigingen, interpersoonlijke vaardigheden en het strategisch inzetten van jouw expertise en kennis.

Deze training is gericht op jouw persoonlijke groei als Trusted Advisor. Het doel is om niet alleen als expert, maar ook als zeer gewaardeerde relatie gezien te worden, serieus genomen te worden en vertrouwen te genieten op alle niveaus van de organisatie. Je wordt 'top of mind' bij jouw relaties wanneer ze op zoek zijn naar oplossingen en strategieën om hun doelen te bereiken.

 

DOELGROEP

De training richt zich op ervaren sr. consultants en managers met een adviesrol die de besluitvorming bij klanten verder willen beïnvloeden. Je bent ervaren in het leiden van consultatieve gesprekken en actief bezig met het opbouwen van sterke, langdurige relaties met je klanten. 

Video Poster Image
Inschrijven

 TRAINING DOELSTELLINGEN

 

Na deze training ben je in staat:
  • De kracht van je eigen gedrags- en communicatiestijl af te stemmen op die van je klanten, voor optimale empathie en connectie.
  • De mindset te ontwikkelen om klanten echt te helpen hun lange termijn doelen te bereiken door hen goed te kennen, uit te dagen, te adviseren en coachen met vragen en strategische inzichten.
  • Een praktische structuur toe te passen voor consultative selling, challenger selling en mentored selling, om je verder te ontwikkelen tot een trusted mentor voor jouw klanten.
  • Proactief vertrouwen op te bouwen en concrete acties te ondernemen met als resultaat meerdere waardevolle gesprekken met jouw relaties.
  • Impact te maken in gesprekken en te ervaren waar jij het verschil maakt door risico's te durven nemen die het vertrouwen vergroten
  • Jouw authentiek stijl van vragen stellen ontdekken om comfortabel persoonlijke en zakelijke aspecten te bespreken zodat je de mens in jouw klant beter kunt begrijpen.
  • Als Trusted Advisor en business mentor, merkbaar meer slagvaardigheid te tonen.

 

 INHOUD TRAINING

  • Verschillen in klanttypen, gedrag en communicatiestijlen.
  • Het ontwikkelen van een klantgerichte mindset en het lef hebben om klanten echt verder te helpen.
  • Effectieve presentatie en relatieopbouw bij klanten.
  • Definiëren en opbouwen van 'vertrouwen'.
  • De kunst en neurowetenschap van nieuwsgierigheid en empathie.
  • Impact maken in gesprekken met relaties.
  • Voorbereiding als trusted advisor.
  • De overgang van consultative selling en challenger selling naar mentored selling.
  • Het voeren van klantgesprekken in delegaties.
  • Cruciale momenten in klantgesprekken.
  • Het verschil tussen het gedrag van een adviseur en dat van een trusted advisor.
  • Ontwikkeling van klantrelaties.
  • Effectieve investering in relaties en het optimaliseren van je netwerk.
  • Beoordeling van je effectiviteit als trusted advisor.
  • Het moment herkennen waarop je top of mind bent bij jouw klanten!

FAQ: VEEL GESTELDE VRAGEN - MENTORED SELLING

Inschrijven

 Tonpeter trained me in “becoming a Trusted Business Advisor by mastering the ‘client-centric selling’ mindset and skills”. 

It is absolutely the best training I did in my 5 years at EY-Parthenon" 

 

Melissa de Beyer,

EY - Manager & Data Scientist

Geintereseerd in Training Mentored Selling Expert?

vul je gegevens in, wij nemen contact me je op om jouw wensen en doelen te bespreken.

Navigatie

Inloggen voor leden

Contact

Algemene voorwaarden

Privacy & Disclaimer

 

 

Contact informatie

  Sales Tribe | Spaapen Leadership BV

  Pietersbergweg 291

  1105 BM Amsterdam

  [email protected]

  KvK nummer: 56173180

 

Volg Sales Tribe 

  Meld je aan voor de Sales tribe inspiratie mail en ontvang de laatste trends en beste sales tips en groei strategien.